20 april 2018

Leerlingen Amadeus Lyceum dansen in stilte tijdens de ‘International Day of Silence’.

Tussen de lessen door even lekker dansen met je hele klas, vrijdagochtend gebeurde dit op het Amadeus Lyceum. In vier rondes mochten alle brugklassers vijfenveertig minuten feesten in het theater. Een zaal gevuld met dansende kinderen, een DJ, flitsende lampen en honderdvijftig oplichtende koptelefoons, toch was er nauwelijks geluid te horen tijdens de ‘Silent Disco’. Door middel van de gezamenlijke stilte werd dit jaar op deze manier aandacht gevraagd voor pesten op school.

6 maart 2018

Rap tijdens kennisdag PCOU 5 maart 2018

Leerlingen van groep 7/8 van basisschool 'De Boomgaard' zetten 700 leerkrachten van PCOU in het zonnetje tijdens de opening van hun Kennisdag in Amersfoort.

29-12-2017

Sponsorloop voor zorgzusters

'De Schakel' uit Overvecht heeft zich enthousiast ingezet voor de zorgzusters in Overvecht.

3 april 2017

De Ridderhof draagt steentje bij

Basisschool ‘De Ridderhof’ werkt met het programma ‘De Vreedzame School’. Het vijfde blok hiervan heet ‘Een steentje bijdragen’. Dat heeft de school direct in de praktijk gebracht in het kader van Be a Nelson.

13 februari 2017

Jenaplanschool ‘De Brug’ werkt samen met Emmaus

Hoe word je een echte Nelson-school? Jenaplanschool ‘De Brug’ werkt er hard aan. Samen met Emmaus!

19 december 2016

Rafael - school voor Zeer Moeilijk Lerende Kinderen in Utrecht - helpt kindertehuis in India

Het kindertehuis heet Manasa Jyothi Koni. De leerlingen op Rafael noemen het kortweg: KONI.

21 september 2016

Nobelprijswinnares Shirin Ebadi op Amadeus Lyceum

21 september. 500 leerlingen van verschillende VO-scholen doen mee aan een dag PeaceJam en MasterPeace over ‘Talent en Verbinding’. Een geweldig thema in het kader van het Be a Nelson-project van PCOU/Willibrord.