Les 1 - PO Onderbouw

In deze les maken de leerlingen kennis met Nelson Mandela. Zij ontdekken wat zij 'heldhaftig’ aan zijn levensverhaal vinden.

Les 2 - PO Onderbouw

In deze les kijken de leerlingen naar hun eigen talenten en ontdekken ze dat ze zelf 'een Nelson' kunnen zijn door anderen blij te maken.

Les 3 - PO Onderbouw

In deze les nemen kinderen kennis van het 'conflict' in het leven van Nelson Mandela, weten ze dat ruzie erbij hoort en oefenen ze met het inzetten van hun eigen talent om een ruzie op te lossen. Met een directe link naar De Vreedzame School: 'Conflicten lossen we samen op'.

Les 4 - PO Onderbouw

In deze les nemen de leerlingen kennis van het leven van Nelson Mandela op Robbeneiland, ervaren ze hoe ze hun eigen talent kunnen inzetten om een ander blij te maken en weten ze dat iets kleins van henzelf een ander blij kan maken.

Les 5 - PO Onderbouw

Les 6 - PO Onderbouw